Categories Menu

Esittely

Vaasan Kokoomusnuoret?

Vaasan Kokoomusnuoret on vuonna 1972 rekisteröity Kokoomuksen Nuorten Liiton paikallisyhdistys, joka toimii Vaasan alueella. Olemme samalla yksi suurimmista kokoomusnuorten paikallisyhdistyksistä Pohjanmaan alueella.

Kokoomusnuoret?

Meitä kokoomusnuoria on tuhansia ympäri maan, 15-vuotiaista koululaisista täysillä työelämässä pakertaviin kolmekymppisiin saakka. Yhteisenä nimittäjänä on kiinnostus kokoomuslaiseen aatteeseen sekä enintään kolmenkymmenen vuoden ikä.

Kokoomusnuoret on porukka, jonka ei tarvitse sitoa itseään puihin, vallata taloja tai maalailla iskulauseitaan aseman seiniin. Me olemme oikeasti mukana vaikuttamassa yhteisiin asioihin ja mielipiteemme huomioidaan niin paikallisesti Vaasassa kuin valtakunnallisestikin.

Kokoomusnuoret on maan vaikutusvaltaisin poliittinen nuorisojärjestö. Olemme vaikutusvaltainen osa Kokoomusta ja sen päätöksentekoa. Tarjoamme vaikuttamisesta kiinnostuneelle nuorelle työkalut ja väylän eteenpäin sekä tuhansien muiden samanhenkisten nuorten verkoston.

Toiminta?

Erilaiset ja eri-ikäiset jäsenet haluavat erilaista toimintaa. Tarjoammekin niin mahdollisuuksia aitoon poliittiseen vaikuttamiseen, koulutusta poliittisista kysymyksistä, järjestötoiminnasta ja esiintymisestä kuin myöskin mukavan nuorten ihmisten porukan täyttämään vapaa-aikaasi.

Harva jäsenistämme osallistuu kaikkeen mahdolliseen toimintaan – toivottavasti sinä löydät jotain itseäsi kiinnostavaa. Vaasan Kokoomusnuorten tulevat tapahtumamme löydät tapahtumakalenteristamme. Muista tarkastaa myös Kokoomuksen Nuorten Liiton tapahtumakalenteri.

Vaikuttaminen?

Jäsenemme osallistuvat kukin omalla tavallaan päätöksentekoon ja vaikuttavat tätä tietä moniin asioihin. Eduskunta, kaupunginvaltuusto ja lautakunnat eivät ole ainoita paikkoja jossa voi vaikuttaa. Kokoomusnuori voi esimerkiksi vaikuttaa koulunsa asioihin oppilaskunnassa ja johtokunnassa; yliopistot ja ammattikorkeakoulut tarjoavat monia tilanteita, joissa voi vaikuttaa ja olla mukana tekemässä päätöksiä. Kokoomusnuorten kannanottoja luetaan ja mielipiteitämme kuunnellaan puolueen ylintä päätöksentekotahoa myöten.

Politiikka?

Poliittiset päätökset seurauksineen vaikuttavat meihin kaikkiin. Päätösten ymmärtäminen ja järjestelmän kehittäminen on helpompaa, jos tunnet järjestelmän sisältä käsin. Politiikan sisältöjen lisäksi voit oppia meillä mm. esiintymistaitoa, omien mielipiteiden eteenpäin viemistä ja kokouksissa toimimista.

Politiikan huipulle tähtääville kokoomusnuoret on ehdoton väylä. Suurin osa kokoomuksen johdosta on ansainnut kannuksensa aikoinaan kokoomusnuorissa. Mm. Jyrki Katainen, Piia-Noora Kauppi ja Ben Zyskowicz ovat kasvattejamme.

Vaihtoehto! Kokoomusnuoret tarjoavat mielekkään vaihtoehdon sinulle, joka olet kiinnostunut yhteiskunnallisista asioista ja haluat olla mukana rakentamassa oikeudenmukaista yhteiskuntaa. Kokoomusnuoret eivät välttämättä ole asioista samaa mieltä kuin itse Kansallinen Kokoomus rp – ei todellakaan, mehän olemme sitä varten olemassa, että Kokoomus tekisi nuorten tahdon mukaista politiikkaa.

Jäseneksi?

Kokoomusnuoriin jäseneksi voivat liittyä kaikki 15-29-vuotiaat kokoomushenkiset nuoret. Jäsenvelvoitteena on vuosittaisen jäsenmaksun (vuonna 2013 20€) maksaminen. Jäsenyyden suomat mahdollisuudet taas ovat melkein rajattomat.

Kokoomusnuorten jäsenenä voit osallistua oman paikallisyhdistyksesi kokouksiin äänivaltaisena jäsenenä. Tästä eteenpäin tulee piirihallitus, Pohjanmaan Kokoomus ry, Nuorten liitto, puolue ja kunnalliset luottamustoimet. Eli haastetta löytyy tulevaisuudessakin.

Kiinnostuitko? Hyvä!

Katsohan tarkempaa lisätietoa liittymisestä saman tien jäsenyys? -sivulta.

Jäsenedut

Kokoomuksen jäsenenä olet oikeutettu erilaisiin jäsenetuihin, joista kenties näkyvin on jäsenmaksunsa maksaneille perjantaisin postitettava Nykypäivä-lehti. Jäsenenä pääset myös Kokoomuksen extranet-palveluun, joka tarjoaa taustatietoa ajankohtaisista poliittisista ja järjestöllisistä asioista.

Jäsenille on tarjolla myös runsaasti rahanarvoisia etuja niin Suomessa kuin ulkomaillakin. Jäsenmaksun maksettuasi saat käyttöösi uuden Kokoomuksen jäsenkortin ja sen myötä jäsenedut. Uusi jäsenkortti perustuu suomalaiseen teknologiaan jossa yhdistetään internet-palvelun avulla jäsenkorttiin uusia ominaisuuksia ja Kokoomuksen yhteistyökumppaneiden palveluita. Kirjaudu jäsenpalveluun tarkastaakseesi ajankohtaiset edut.